background

Nuffnang Ads

Saturday, December 22, 2012

about me!! part 2


food hunter

Gila. Food hunter. Macam ko sorang ja yang makan dalam dunia ni.. hahaha..Yeah,, aku ni suka mencuba makanan yang baru. Means suka terjah kedai atau restaurant yang orang cakap makanan sedap aku akan pergi. Tidak kira betapa jauh lokasi kedai makan tu. Hehe. Bila wujud je makanan yang rare biasanya aku dengan akak aku n her husband akan searching- searching google- goole tempat tempat yang best dan mencuba. Biasanya kami tejah area JB je la.. Kalau sedap next time pergi lagi,, kalau kurang sedap, jangan harap la nak p lagi.. wahahaha..

Normally kalau yang fastfood biaselah,, aku layan Pizza Hut, McD, KFC, Subway. Menu yang normal aku order dan aku layan rice baked, double mcchicken, BigMac, Twister. Tengok la picture ini.. kalau dah hadap makanan memang tak toleh kiri kanan atas bawah depan belakang dah..  





My favorite choc indulgence n durian cheese!! Opkos Secret Recipe.. ;)


Masa ni bos tempat kerja lama belanja makan. Reward cause naikkan sale kedai.. yuhhuu.. Steamboat. Location Restaurant Steamboat Rawa, Taman Gaya, JB.


Kalau chic chop kami akan terjah Restaurant Hutan Bandar, JB & House Burger, Kempas Utama, JB. Sudah la murah RM5 je ok.. Sedap Giler!!! 



Chicken Rice Black Pepper clay pot + ABC special, food court Jusco Tebrau, JB. Aku tak pernah habis kalau makan. 



Steamboat Dataran Johor Bahru. Kami gelarkan tempat ni makanan celop-celop.. Just pilih nak makan ape then tokey kedai akan steam then baru serve kat kita dengan sambal kacang. Anda boleh pilih kedai mana yang anda suka. Ada lebih kurang 20++ van. Side order mesti tauhu bakar.. Tetiba rindu nak makan versi bakar kat Kuala Perlis.. Arghhh
  


Ini Nasi Goreng USA!! special kan.. memang gaya western ala-ala kat US uolls!! Available in Restaurant Laksamana, Kota Tinggi only!! 


Burger Bakar!! So yummy.. aku dah cuba, area Kampung Melayu, Taman U, Impian Emas and Kulai. Rasa lebih kurang sama ja.. hahaha. Kalau sedap pun depends sos dia la. Aku suka black pepper sos and prefer daging dari ayam. Aku rasa yang ayam tu macam makan sate je. Hehehe. In my taste la.. 


Lastly, my favorite opkoslah masakan kampung. Heaven forever. Tak kira la apa jenis makanan aku suka, dari ulaman smpai lauk pauk dan sambal belacan. Walaupun aku ada allergic  makanan yang berunsur seafood, aku tetap makan jugak.. Kalau tak sampai bila aku nak layan allergic aku tu kan,, so aku paksa imun o antibody aku lawan penyakit tu.  lama-lama badan aku dah boleh terima seafood. Alhamdulillah.. walaupun sometime allergic tu muncul kembali.. Boleh pulak macam tu ye.. haha. 














No comments:

Post a Comment