background

Nuffnang Ads

Monday, December 24, 2012

oh mimpi!!




Lately aku mimpikan someone. Berulang kot mimpi tu. Apakah tandanya?? Someone tu ajak pergi date.. huhu, but my dad tak bagi. abah siap cakap lagi. "siapa tu yun? dah la muka x elok, belum tentu perangai elok". "Aish,, abah ni tak baik tau cakap orang macam tu.." aku tetap berkeras hati keluar dengan dia. lama kot dia tunggu aku duk bersiap. janji kuar pukul 4. tapi kami keluar pukul 5.30. dalam mimpi pun siap ingat jam.. wahahaa.. kakak aku pun duk bising-bising dekat aku kenapa tak siap2 nak keluar. rasa berat hati sangat-sangat. sanggup dia tunggu kat luar umah. yang abah aku ni tak kasi keluar dengan dia... tapi aku tetap keluar juga..hmm.. tengah syok2 date.. alarm clock pun bunyi.. adoiyai...

The next mimpi pun sama jugak.. scene yang sama, umah aku kat kampung. dialog pun sama.. Dahsyat kan? in reality, aku tak penah kenalkan dia kat abah  pun apetah lagi berjumpa.. but dalam mimpi tu abah macam dah kenal dia sangat-sangat.. siap sound lagi.. macam tak nak bagi aku kawan dengan dia apetah lagi keluar dengan dia.. So sad. ;(

i know,, mimpi hanyalah mainan tidur,, kalau berulang-ulang apa itu tandanya?? warghhh.. xtau la,,
yang aku tau aku rindu sangat- sangat kat arwah abah.. dia?? hmm.. tet...

The best solution,, melatih diri untuk perbanyakkan sembahyang hajat dan istikharah, berdoa dengan ALLAH minta petunjuk.





Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

Allah yang Maha Pemurah. 
Terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan ku dengannya.
Terima kasih untuk saat - saat yang indah yang boleh kami nikmati bersama,
Terima kasih untuk setiap saat yang berlalu,
Aku datang bersujud di hadapan-Mu,
Maka sucikan hatiku Ya ALLAH, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidupku.

Ya ALLAH, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
Jangan biarkan aku merindukan kehadirannya,
Janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya,
Kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan usirlah dia dari relung hatiku,
Gantikan damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.
Tolonglah agar aku dapat mengasihinya sebagai sahabat.


Tetapi jika Kau ciptakan dia untukku, Ya ALLAH...
Tolonglah satukan hati kami,
Bantulah aku mencintai, mengerti dan menerimanya seutuhnya,
Berikanku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangi hatinya.
Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan mahu menerimaku dengan segalanya,
Kelebihan serta kekuranganku sebagaimana aku telah Engkau ciptakan.
Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh- sungguh mencintai dan rela membagi suka dan dukaku dengannya.

Ya ALLAH yang Maha Pengasih, dengarlah doaku ini.
Lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu
ALLAH yang Maha Kekal, aku tahu Engkau sentiasa memberikan yang terbaik buatku.
Luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya,
Pergumulan ini mengajar aku untuk hidup makin dekat pada-Mu,
untuk lebih peka terhadap suara-Mu yang membimbing aku menuju terang-Mu,
Ajarlah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.
Jadilah kehendak-Mu dan bukan kehendakku yang jadi dalam setiap bahagian hidupku, Ya ALLAH

AMIN...AMIN YA ROBBAL ALAMIN













No comments:

Post a Comment