background

Nuffnang Ads

Monday, April 25, 2011

Story 3







event: Program Kenduri Rakyat & Sukaneka
venue: Kampung Sempering, Kangar
date: 26 March 2011


yeah!! sekali lagi cik yuko menyibuk dalam event ni. macam biasa cik yuko akan menyibuk dalam aktiviti yang dianjurkan oleh SIFE. cik yuko ini bukan ahli SIFE pun,, tapi tahun depan akan cik yuko masuk kelab ni.. harap2 lepas la.. huhu. Actually cik yuko menggantikan cik shema yang tiba2 ada urgent case. memang tak boleh elak,, so me gantikanlah dia tu.. 

aktiviti kali ini macam kat Kampung Simpang 4 juga,, tapi kali nie lagi seronok sebab dapat merasa kehidupan sebenar dan belajar culture penduduk Perlis. Orang2 Kg Sempering memang sporting abeh. Tidak kira yang muda mahupun makcik2 dan pakcik2.






Join aktiviti dekatkan diri dengan masyarakat memang menyeronokkan. Bila lagi nak cari pengalaman. time2 macam ni la kita nak merasa kehidupan orang2 kampung. Tolong orang2 kampung masak gulai daging, basuh daging, potong sayur dan macam2 lagi. Lenguh tangan dok kacau kuah tu hah.. hehehe... Kat sini juga la 1st time Cik Yuko try makan pulut+ikan kering+kelapa.. Sedap2.. hehehe




Antara aktiviti yang dijalankan ialah bawa bola pingpong dalam sudu, tarik tali, gubahan dan hiasan wajik. Masa ni Cik Yuko hanya duduk kat tepi padang,, sebab masa 1st turun uruskan budak2 tadika main bawa bola pingpong tu dikejutkan dengan kewujudan cik "pacat"... hohoho... terus melarikan diri... melentik2 cik pacat tu naik kat kaki cik yuko... huhuhu,,, rasa nak pengsan ok.. 







~sekian~





No comments:

Post a Comment