background

Nuffnang Ads

Monday, April 25, 2011

Story 5







event: Resume Bergaya Temuduga Cemerlang
venue: Automart, Kuala Perlis
date: 10 April 2011





Entry kali ni pula pasal aktiviti bulan 4 pula.. huhuhu. busy2. kali ni pula Cik Yuko join seminar anjuran Bank Rakyat dan UniMAP.  Ye, kami mesti pilih!! Pihak Vector Connection Sdn Bhd sebagai presenter memang best. Tak bosan. Gaya penyampaian yang sempoi tapi penuh dengan perisian. 

Seminar ini mengajar kita macam mana membuat resume. Apakah element2 penting yang perlu ada dalam setiap resume,  macam mana resume yang boleh menarik perhatian company2 luar dan macam2 lagi. Berbaloi2 join seminar macam ni. tak rugi ok. tak perlulah nak berkira untuk mengeluarkan duit poket sendiri untuk join event2 macam ni. 

Tips2 semasa diinterview memang tip top depa bagi. So, sekarang dah tahu macam mana situasi kena interview, cara pemakaian, gaya bercakap, keperluan semasa interview dan macam2 lagi. Kan senang dah tahu macam mana nak hadap penemuduga kelak. Nanti jangan salah kan depa kalau kenapa hang dok kena reject dengan company yang hang apply tu sebab xmo amek hang keja dengan depa. Benda2 kecik macam ni la kita kena jaga dan ambil tahu. ok!!. hehehe.




me, Cik Shema, Cik Ainna and Cik Sheda

















~sekian~







2 comments: